MOŽNOSŤ ODSTÚPENIA OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU a  POUČENIE SPOTREBITEĽA O UPLATNENÍ PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUV UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMI PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

KLUB POMOCI PODNIKATEĽOM o. z.

Občianske združenie  KLUB POMOCI PODNIKATEĽOM so sídlom Ulica M. Kukučína 279/2, 962 37  Kováčová, IČO: 55 056 857, registrované Ministerstvom vnútra SR pod registračným číslom VVS/1-900/90-65035, v mene ktorého koná, štatutárny orgán JUDr. Natália Richtáriková, kontaktné údaje: +421 908 577 505, info@klubdzeva.sk (ďalej aj len ako „Občianske združenie“) informuje spotrebiteľa podľa zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej „Zákon“) o možnosti odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia.

ZMLUVA UZAVRETÁ NA DIAĽKU

je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

ZMLUVA UZAVRETÁ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBČIANSKE ZDRUŽENITI

je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom

  1. uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
  2. na ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka,
  3. uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, alebo
  4. uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.

PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBČIANSKE ZDRUŽENITI

má spotrebiteľ, ktorý s Občianskym združením uzavrel zmluvu na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia aj bez uvedenia dôvodu v lehote štrnásť (14) dní okrem prípadov, že sa jedná o zmluvu, predmetom ktorej je poskytovanie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby alebo poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je spotrebiteľ podľa zmluvy povinný zaplatiť Občianskemu združeniu odmenu.

UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU ALEBO ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBČIANSKE ZDRUŽENITI

je štrnásť (14) dní odo dňa uzavretia zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby.

Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktoré je dostupné na www.klubdzeva.sk . Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Občianskemu združeniu. Občianske združenie je povinné bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Občianskeho združenia. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy, ktorou je akákoľvek zmluva o poskytnutí ďalšej služby, ktorá súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo uzavretej mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť o znášaní nákladov na vrátenie tovaru.

PRÁVA A POVINNOSTI OBČIANSKEHO ZDRUŽENIA PRI ODSTÚPENÍ SPOTREBITEĽA OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU ALEBO ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBČIANSKEHO ZDRUŽENIA

Občianske združenie je povinné do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijala na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Zakázané je jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy.

ORGÁN DOHĽADU

je Slovenská obchodná́ inšpekcia, ktorá je v postavení „reziduálneho subjektu“, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb, ktorej spotrebiteľ̌ môže podať̌ návrh na adrese: Slovenská obchodná́ inšpekcia, ústredný́ inšpektorát, Odbor pre medzinárodné́ vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99  Bratislava 27 alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk.

POUČENIE

Ako spotrebiteľ pri uzavretí zmluvy na diaľku alebo pri uzavretí zmluvy mimo prevádzkových priestorov Občianskeho združenia máte právo odstúpiť od takejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: KLUB POMOCI PODNIKATEĽOM so sídlom Ulica M. Kukučína 279/2, 962 37  Kováčová, kontaktná osoba JUDr. Natália Richtáriková, +421 908 577 505, alebo e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu: info@klubdzezva.sk .  

Za účelom odstúpenia od zmluvy alebo akéhokoľvek iného jednoznačného vyhlásenia o odstúpení od zmluvy, môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali alebo ktorý je dostupný on-line na www.klubdzezva.sk , jeho použitie však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Ak ste požiadali o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.

VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE PRE SPOTREBITEĽA

  1. Upravujúce dokumenty:
    1. Smernica 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov,
    1. Smernica (EÚ) 2019/2161, ktorou sa mení smernica 2011/83/EÚ, pokiaľ ide o lepšie presadzovanie a modernizáciu predpisov EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa,
    1. Smernica (EÚ) 2023/2673, ktorou sa mení smernica 2011/83/EÚ, pokiaľ ide o zmluvy o finančných službách uzavreté na diaľku, a ktorou sa zrušuje smernica 2002/65/ES,
    1. Smernica (EÚ) 2024/825, ktorou sa menia smernice 2005/29/ES a 2011/83/EÚ, pokiaľ ide o posilnenie postavenia spotrebiteľov v rámci zelenej transformácie prostredníctvom lepšej ochrany pred nekalými praktikami a prostredníctvom lepšieho informovania.
  • Cieľ smerníc: zvýšiť ochranu spotrebiteľov zjednotením niekoľkých kľúčových aspektov vnútroštátnych právnych predpisov o zmluvách medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi,
  • Rozsah pôsobnosti:
  • Okrem niekoľkých výnimiek, ako sú zdravotná starostlivosť, sociálne služby (a finančné služby do júna 2026), sa smernica 2011/83/EÚ vzťahuje na širokú škálu zmlúv uzatváraných medzi obchodníkmi a spotrebiteľmi, ako sú kúpne zmluvy *, zmluvy o službách *, zmluvy na online digitálny obsah alebo digitálne služby a zmluvy na dodávky vody, plynu, elektriny alebo ústredného kúrenia.
  • Uplatňuje sa na zmluvy uzavreté v obchodoch a na zmluvy uzavreté mimo prevádzkových priestorov (napr. u spotrebiteľa doma) alebo na diaľku (napr. online) spolu so zmluvami, na základe ktorých obchodník poskytne alebo sa zaviaže dodávať digitálnu službu * alebo digitálny obsah * spotrebiteľovi a spotrebiteľ poskytne alebo sa zaviaže poskytnúť osobné údaje *.
  • Stanovujú sa ňou aj povinnosti poskytovateľov online trhov v súvislosti s poskytovaním dodatočných informácií, pokiaľ ide o zmluvy, ktoré spotrebitelia uzatvárajú na online trhu s rozličnými dodávateľmi. Navyše sa ňou stanovujú pravidlá, ktorými sa riadi transparentnosť personalizácie ceny a umiestňovanie online ponúk v poradí a práva spotrebiteľov pri využívaní „bezplatných“ online služieb.
  • Informačné povinnosti:
  • Obchodníci musia spotrebiteľom pred uzavretím zmluvy poskytnúť jasným a zrozumiteľným jazykom informácie, ako sú:
    • totožnosť a kontaktné údaje obchodníka,
    • hlavné vlastnosti výrobku a
    • platné podmienky vrátane platobných podmienok, času dodania, plnenia a trvania zmluvy a podmienok jej vypovedania.
  • Požiadavky na informácie, najmä v súvislosti s právom na odstúpenie od zmluvy, sú podrobnejšie v prípade zmlúv uzatváraných na diaľku (napr. online, telefonicky alebo pri objednávke poštou) a zmlúv uzatváraných mimo prevádzkových priestorov (napr. keď obchodník navštívi spotrebiteľa doma).
  • Obchodníci musia informovať spotrebiteľov, keď im bola ponúknutá personalizovaná cena na základe automatizovaného rozhodnutia.
  • Právo na odstúpenie od zmluvy:
  • Spotrebitelia môžu odstúpiť od zmlúv uzavretých na diaľku a zmlúv uzavretých mimo prevádzkových priestorov do 14 dní od doručenia tovaru * alebo od uzavretia zmluvy o službách, s určitými výnimkami, a to bez akéhokoľvek vysvetlenia alebo nákladov. Postačuje im na to štandardný formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý poskytuje predajca. Ak spotrebitelia nie sú informovaní o svojich právach, lehota na odstúpenie od zmluvy sa predlžuje o 12 mesiacov.
  • Výnimky sa uplatňujú za určitých okolností, napríklad na tovar podliehajúci skaze, zapečatený tovar, ktorý spotrebiteľ otvoril a ktorý nemožno vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, a na hotelové rezervácie alebo prenájmy automobilov viazané na konkrétne dátumy. Výnimky sa za určitých okolností uplatňujú aj na zmluvy o dodávaní digitálneho obsahu, ktorý sa nedodáva na hmotnom nosiči, ak sa plnenie zmluvy začalo. Spotrebitelia sa v prípade odstúpenia od zmluvy musia zdržať používania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a ich poskytovania tretím stranám.
  • Pozmeňujúcou smernicou (EÚ) 2023/2673 sa spotrebiteľom umožňuje uplatniť právo na odstúpenie od všetkých zmlúv uzatváraných na diaľku, a to tak, že sa od poskytovateľov vyžaduje, aby zabezpečili, že ich rozhrania ponúkajú ľahko dostupnú funkciu na odstúpenie od zmluvy.
  • Hlavné pojmy:
  • Online trh. Služba, ktorá pomocou softvéru, vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie, prevádzkovaná obchodníkom alebo v jeho mene, umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s inými obchodníkmi alebo spotrebiteľmi.
  • Personalizácia ceny. Keď obchodník ustanovuje rozličné ceny pre jednotlivých spotrebiteľov alebo skupiny spotrebiteľov na základe automatizovanej analýzy spotrebiteľských preferencií a ochoty zaplatiť úhradu.
  • Kúpna zmluva. Akákoľvek zmluva, na základe ktorej obchodník prevedie alebo sa zaviaže previesť vlastníctvo tovaru na spotrebiteľa, vrátane akejkoľvek zmluvy, ktorej predmetom sú tovar aj služby.
  • Zmluva o službách. Akákoľvek zmluva iná než kúpna zmluva, na základe ktorej obchodník dodáva alebo sa zaviaže dodávať spotrebiteľovi službu vrátane digitálnej služby.
  • Digitálna služba. Je to:
  • služba, ktorá spotrebiteľovi umožňuje vytvárať, spracúvať alebo uchovávať údaje v digitálnej forme alebo mať k takýmto údajom prístup, alebo
  • služba, ktorá umožňuje výmenu údajov v digitálnej forme alebo akúkoľvek inú interakciu s údajmi v digitálnej forme, ktoré nahráva alebo vytvára spotrebiteľ alebo iní používatelia uvedenej služby.
  • Digitálny obsah. Dáta, ktoré sa vyprodukujú a dodajú v digitálnej forme.
  • Osobné údaje. Akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby.

V podnikaní nemusíš byť sám

Pridajte sa k nám 16. mája 2025 a zažite deň plný inšpirácie, rastu a vzájomnej podpory. Spoločne tvoríme priestor plný človečiny, podpory a rešpektu.